K&H ifjúsági számlacsomagok

lépésről lépésre

  • tudj meg többet az érintéses fizetésről
  • légy profi e-bank és mobilbank felhasználó
  • hasznos tippek, hogy több maradjon a zsebedben
K&H ifjúsági számlacsomagok
Szia!

Üdvözlünk a K&H Bank ügyfelei között, köszönjük, hogy minket választottál!

Pár praktikus információval szeretnénk segíteni abban, hogy megismerd, és minél gördülékenyebben tudd használni szolgáltatásainkat. Ha most nincs időd mindent végigolvasni, bármikor visszatérhetsz erre az oldalra. Érdemes feljegyezned: kh.hu/ujugyfel.

Ha kérdésed van, visszahívást kérhetsz, vagy hívhatod munkatársainkat a nap 24 órájában a TeleCenter: +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámán (2.1. menüpont) – ezt célszerű máris elmentened a telefonodba. A szerződéses dokumentumaid őrizd meg, és tedd olyan biztonságos helyre, ahol később is könnyen megtalálod majd szükség esetén.

bankkártya aktiválás, érintő funkció aktiválás

Bankkártyád - ami alapesetben egy Maestro betéti érintőkártya -, postán kapod meg, inaktív állapotban.

A bankkártyádhoz tartozó PIN kódot a bankfiókban tudod átvenni. A legegyszerűbb, ha a PIN kódod átvételekor munkatársunk segítségével aktiválod a kártyád. De az aktiváláshoz az alábbi módokat is választhatod:

  • e-bankodon keresztül, a számlák, bankkártyák menüpontot kiválasztva,
  • vagy ha már beszerezted a PIN kódot, akkor bármely – Maestro logo-va ellátott (a legtöbb ilyen) – készpénzkiadó automatánál (azaz ATM-nél) úgy, hogy PIN kódot használva kártyáddal készpénzt veszel fel, vagy lekérdezed az egyenleged (ez díjköteles). Az első ilyen használattal automatikusan aktiválódik a kártyád.

Érintő funkció aktiválása: ha már vettél fel készpénzt ATM-ből vagy fizettél bankkártyáddal legalább egyszer hagyományos módon (a kártyaterminálba behelyezve), PIN kódod megadásával, azzal automatikusan aktiválódik az érintő funkció is, azaz innentől tudsz érintéssel is fizetni.

bankkártya használata, érintéses fizetés, limitek

Bankkártyád jobb alsó sarkában látod a kártyatársasági logo-t. Maestro betéti érintőkártyádat belföldön és külföldön a Maestro logo-t feltüntető helyeken (a legtöbb olyan), tudod használni az alábbiak szerint

  • készpénzt tudsz felvenni készpénzkiadó automatából (ATM),
  • tudsz vásárolni online,
  • tudsz fizetni érintéssel, vagy hagyományos módon, az eladóhelyeken kihelyezett ún. POS terminálokon.

A bankkártyás vásárlás díjmentes, a készpénzfelvételnek viszont díja lehet, erre figyelj (bővebben a díjak, költségek pontban).

érintéses fizetés

  • Csak érintéssel, PIN kód megadása nélkül 5 000 forintig tudsz fizetni, nagyobb összeg esetén szükséges a PIN kód megadása.
  • Ha az érintéssel történt belföldi fizetéseid összértéke eléri a 15 000 forintot, akkor szükséges egy hagyományos fizetési tranzakció. Ezt a limitet nem kell Neked figyelni, a terminál visszautasítja a fizetést (a bizonylaton általában szerepel, hogy limit túllépés), ekkor csupán annyi a teendőd, hogy úgy fizetsz a kártyáddal, hogy azt behelyezed a terminálba és a szokásos módon megadod a PIN kódod. A következő vásárlásnál már újra érinthetsz.

Ezek a korlátozások azért szükségesek, hogy növeljék a kártyahasználat biztonságát. 

online vásárlás

  • e-bankodban (internetes biztonsági kód szolgáltatás menüpont) vagy mobilbankodban (bankkártyák/limitmódosítás) kártyádhoz engedélyezd a virtuális tranzakciókat,
  • ha az a kereskedő, akinél online vásárolsz, alkalmazza az internetes biztonsági kódot (3D secure code), a fizetés előtt egy felugró ablakban egy biztonsági kódot kér Tőled. Ezt az egyszer használatos kódot automatikusan sms-ben megküldjük Neked, ezt kell beírnod ahhoz, hogy a fizetés teljesüljön,
  • ügyelj a biztonságra! Bankkártya adataid soha ne add meg gyanús oldalakon, ne add ki e-mail-ben, és állíts be virtuális vásárlási limitet. Bővebb információt a K&H biztonságos bankolás menüpontban találsz.

használati limitek

A biztonságos használat érdekében célszerű limiteket beállítanod magadnak. 

  • vásárlási limit: adott napon történő vásárlások összértékére vonatkozik,
  • készpénzfelvételi limit: adott napon ATM-ből történő készpénzfelvételre vonatkozik,
  • virtuális tranzakciós limit: vásárlási limiteden belül külön limitet tudsz beállítani a jellemzően internetes (kártya fizikai jelenléte nélküli) fizetésre.

Persze előfordulhat, hogy szükséges egy nagyobb értékű vásárlás, ez esetben a limited azonnal tudod módosítani akár e-bankodban akár mobilbankodban.

Például ha 50 000 forint van a kártyádon, 20 000 forint a vásárlási limited, és veszel egy 15 000 forintos cipőt a kártyáddal, majd meglátsz egy akciós felsőt 8 000 forintért, amit kártyával fizetnél, akkor két dolgot tehetsz: gyorsan megemeled a vásárlási limited, és máris megveszed, vagy alszol még rá egyet.

díjak, költségek, mire figyelj

A bank az egyes szolgáltatások igénybevételéért díjat számít fel (ahogy például egy telefon- vagy zenei szolgáltató). A díjakat nem kell külön befizetned, azokat a számládon lévő összegből vonjuk le (azaz terheljük), a szolgáltatás igénybevételekor. A K&H ifjúsági számlacsomag több kedvezményes szolgáltatást is tartalmaz, de bizonyos szolgáltatásoknak díja van, amelyeket az ún. Hirdetmények tartalmaznak.
  • „Természetes személyek bankszámláira, betétszámláira, lekötött betéteire valamint pénztári tranzakcióira vonatkozó” Hirdetményben találod a bankszámládon végzett tranzakciókra vonatkozó díjakat, mint például az átutalási megbízás (pénzt küldesz valakinek a bankszámlájára), csoportos beszedési megbízás (megbízod a bankot, hogy adott szolgáltató felé teljesítse az esedékes kifizetéseket, például a havi telefonszámlád, így nem Neked kell ezt külön intézned).
  • „Betéti bankkártya hirdetmény természetes személyek részére”: ebben találod a bankkártyádra - K&H Maestro betéti érintőkártya - vonatkozó díjakat, mint például az éves díj, az ATM készpénzfelvétel, ATM-en történő egyenleglekérdezés.
Néhány tipp annak érdekében, hogy ne érjen negatív meglepetés:
  • Tájékozódj előre azon szolgáltatások díjairól, amit akár ritkán, de igénybe veszel, írd ezeket össze (például készpénz felvétel, átutalás, sms értesítés). Ehhez nyugodtan kérd munkatársunk segítségét.
  • Intézd online: általánosságban igaz, hogy e-bankodból és mobilbankodból indított tranzakciók (például átutalás) kedvezőbb díjszabásúak, mintha bankfiókban intéznéd, célszerű tehát ezeket használni.
  • Készpénz helyett inkább használd a bankkártyádat, vagy utalj. Élj az ingyenes készpénzfelvétel lehetőségével, bármely belföldi ATM-nél, ennek keretében próbáld havonta maximum 2-re csökkenteni a készpénzfelvételek számát. Ha mégsem sikerül, törekedj arra, hogy K&H automatából vegyél fel, mert úgy kedvezőbb a díj.
  • Kövesd figyelemmel a számládat, például havonta egyszer nézd át e-bankodban vagy mobilbankodban, milyen banki költségeid voltak. Ha valami nem világos, kérd munkatársunk segítségét.
  • A bankkártya éves díjára külön felhívjuk a figyelmed, ez az első évben díjmentes, de a második évtől már évente egyszer terhelésre kerül bankszámládon. Fontos, hogy legyen összeg a terheléskor a bankszámládon, mert különben tartozásod keletkezik.

e-bank használata, e-PIN, K&H énazonosító

E-bankon keresztül online tudod intézni a legtöbb pénzügyedet, például:

  • nyomon követheted mikor hol használtad bankkártyádat, mennyit költöttél vele,

  • egyszerűen kezelheted beállításaidat, például a vásárlási limitedet,

  • kényelmesebben és kedvezményesebb díjért tudsz utalni (pénzt küldeni) mint bankfiókban,

  • fel tudod tölteni mobiltelefon egyenleged,

  • díjmentesen megtekintheted és letöltheted elektronikus számlakivonatodat,

  • ha van ifjúsági megtakarítási számlád, akkor a félretett összeghez külön célokat tudsz rendelni, sőt, be tudod állítani, hogy automatikusan az egyes célokra mennyi legyen havonta félretéve, így tudatosan tudsz takarékoskodni.

Az e-bank használatához külön szerződést kell kötnöd (Szerződés elektronikus azonosítású banki szolgáltatások igénybevételéhez), ha még nem kötöttél, akkor ezt bármely bankfiókban megteheted. 

A szerződéskötéskor kapott 8 jegyű K&H énazonosítód és 6 jegyű e-PIN kódoddal tudod aktiválni e-bankodat az első belépéskor (a kódokat a továbbiakban a telefonos ügyintézéshez fogod tudni majd használni). Az e-bank igénybevétele Számodra díjmentes.

E-bankodba többféle módon is beléphetsz, legegyszerűbb, ha a mobilodat használod tokenként, azaz azonosító eszközként. Az e-bank használatáról bővebb információt, bemutató videót a K&H lakossági e-bank menüpontban találsz.

Ha elakadnál, ne feledd, hogy a TeleCenter-en munkatársaink készséggel segítenek.

mobilbank használata

A K&H mobilbank egy Android vagy iOS okostelefonra vagy tabletre letölthető ingyenes applikáció, amit – ha készüléked arra alkalmas – ujjlenyomatoddal is tudsz használni. Mobilbankodban biztonságosan és egyszerűen intézheted napi pénzügyeid okostelefonodon, például:

  • ellenőrizheted aktuális egyenleged, így mindig tudod, mennyiből gazdálkodhatsz,

  • áttekintheted kiadásaid, bevételeid,

  • azonnal beállíthatod napi vásárlási- és készpénzfelvételi limited,

  • utalást indíthatsz, azaz pénzt küldhetsz, kedvezőbb díjért, mintha azt bankfiókban tennéd,

  • feltöltheted mobiltelefon egyenleged,

  • pár kattintással rá tudsz keresni, hol van a közeledben K&H készpénzkiadó automata (ATM) vagy bankfiók.

A mobilbank szolgáltatást akkor tudod használni, ha e-bank szerződéssel rendelkezel (lsd előző pont). Az első használatot megelőzően aktiválnod kell, megadnod az ún. mPIN kódot, illetve – ha készüléked arra alkalmas – ujjlenyomatodat, ezt az első belépéskor útmutató segíti. Bővebb információt, bemutató videót a K&H mobilbank menüpontban találsz.

sms értesítés (mobilinfo)

A K&H mobilinfo egy külön kérhető szolgáltatás, amelynek keretében sms –ben értesítünk azon történésekről a bankszámládon, bankkártyádon, amihez azt beállítod, például készpénzfelvétel, vásárlás, napi záróegyenleged. Így nagyobb biztonsággal tudod követni például a bankkártya használatot.

A szolgáltatás havi díj mentes, de az sms-nek van díja, ez K&H ifjúsági számlacsomag esetében kedvezményes, 18 forint / sms. Bővebb információt a K&H mobilinfo menüpont alatt találsz.

 

TeleCenter szolgáltatás

A nap 24 órájában eléred munkatársainkat, akik készséggel segítenek, ha kérdésed van. Emellett telefonon is tudsz bizonyos ügyeket intézni, például egyenleglekérdezés, bankkártya információ, letiltás, limitmódosítás stb., ezekhez szükséges e-PIN kódod (lásd fenti pont).

A TeleCentert úgy is eléred, ha visszahívást kérsz online felületünkön.

A szolgáltatás díjmentes. Bővebb információt a K&H TeleCenter menüpont alatt találsz.

 

biztonság

Számos eszközzel gondoskodunk arról, hogy pénzed biztonságban legyen, de fontos, hogy Te is légy elővigyázatos:

  • bankkártyádhoz tartozó PIN kódodat soha ne add ki, ne tárold a bankkártyád mellett,

  • bankkártyádat ne add oda másnak, soha ne téveszd szem elől, ne hagyd, hogy fényképet készítsenek róla. A bankkártya adataiddal és a bankkártya hátoldalán lévő 3 jegyű CVV azonosítód – ami olyan, mint egy PIN kód - megszerzésével bárki vásárolhat online,

  • bankkártya adataidat soha ne add meg gyanús oldalakon, se e-mail-ben, se például. viber üzenetben.

További tippek:

  • nagyobb összeget tárolj inkább a megtakarítási számládon, amihez bankkártyával nem lehet hozzáférni, a bankszámládon a napi pénzügyeid intézéséhez szükséges összeg legyen,

  • állíts be készpénzfelvételi-, vásárlási- és virtuális vásárlási limiteket. Ha szükséges, Te magad tudod módosítani, amikor nagyobb összeget költenél,

  • egyenleged ellenőrizd rendszeresen, még jobb, ha a vásárlási, illetve készpénzfelvételi tranzakciókról értesítő sms-t (K&H mobilinfo) kérsz.

elveszett, ellopták

  • Ha már megnézted minden lehetséges helyen, de úgy tűnik, hogy lába kélt a bankkártyádnak,
  • ha illetéktelenek visszaéltek vele, például vásárlási tranzakcióról érkezik sms, pedig nem is használtad a kártyád,
  • ha kiderül, hogy adathalász internetoldalon fizettél a kártyáddal,

haladéktalanul hívd a TeleCenter-t, és tiltsd le a bankkártyád. A letiltást követően bankkártyád sem vásárlásra, sem készpénzfelvételre nem használható többet. A Bank intézkedik új bankkártya gyártásáról.

csomagváltás, tanulói státusz megszűnése, adatváltozás

A K&H ifjúsági számlacsomagok használata tanulói státuszhoz és életkorhoz kötött. Ha egy adott csomag életkori korlátját eléred, a csomagod automatikusan „feljebb vált”, azaz:

  • 18. életéved betöltését követő hónapban K&H ifjúsági számlacsomag 18+ csomagba,
  • 26. életéved betöltését követő hónapban pedig K&H minimum plusz számlacsomagba.

Fontos, hogy az egyes csomagok díjazása eltér, kérjük, tájékozódj a díjakról a Hirdetményből vagy kérd munkatársunk segítségét.

Ha a fentiektől eltérő számlacsomagot szeretnél, akkor csomagodat bármely bankfiókunkban módosíthatod egy szerződésmódosítással.

tanulói státusz megszűnése

A K&H ifjúsági számlacsomag használatának feltétele a tanulói státusz, ennek igazolását kérhetjük a csomag fennállása alatt. Ha megszűnik tanulói státuszod, akkor kérjük, jelezd ezt, és munkatársunk segítségével válassz kedvező „felnőtt” számlacsomagjaink közül.

adatváltozás

Ha személyes adatod, személyazonosító okiratod száma, lakcímed, telefonszámod, e-mail címed változik, akkor kérjük, haladéktalanul jelezd ezt bármelyik bankfiókunkban, mert csak így tudjuk biztosítani, hogy fontos értesítések (pl. sms értesítés vásárlásról) eljussanak Hozzád.

 

Bízunk benne, hogy sokáig elégedett ügyfelünk leszel!
Kövess minket facebook-on, ahol hasznos tartalmakat, tippeket, érdekességeket olvashatsz, értesülhetsz akcióinkról, nyereményjátékainkról.

számlakezelés és forintátutalás